Friday, August 17, 2012

~the next Ramadhan????~

adakah aku masih berpeluang untuk berjumpa Ramadhan pada tahun hadapan?
prestasi Ramadhanku pada tahun ini masih belum cukup memuaskan.
aku bergraduasi seperti yang lain, tapi aku masih belum layak menerima dean award.
hari ini hari akhir, entah apa khabar agaknya imanku pada bulan-bulan lain nanti.
moga-moga hasil tarbiyah ketika di madrasah Ramadhan mampu mendidik iman dan nafsuku.
aku bakal merindui Ramadhan ini...sungguh aku iringi pemergiannya dengan air mata..
bagaimana agaknya keadaanku ketika melangkah keluar hari ini..
adakah aku telah dilimpahi walau sedikit dari rahmat dariNya?
adakah aku mendapat pengampunan dari Yang Maha Pengampun?
adakah aku antara golongan hambaNya yg terlepas dari seksa keras api neraka?
ya Allah, moga aku tidak tergolong dari kalangan mereka yg berpuasa tetapi tidak mendapat apa-apa..
dan untuk sekian kalinya,,aku bangun untuk bersahur..sahur yg terakhir=(
dan embun di pagi Ramadhan yg terakhir sudah cukup menggamit rasa,,,
bersama alunan zikir sayu dari corong speaker masjid...menemani pagi terakhir ini..
aku takut,aku risau, aku sedih....masih adakah lagi Ramadhan untukku...
ya Allah,,,pertemukan aku lagi dengan bulan penuh keberkatan ini=((((

18 August 2012
28 Ramadhan............
6.10 a.m

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home